30 авг. 2010 г.

Ось і канікулам кінець! Чого чекаємо від осені?

Я думаю, новий політичний сезон буде ознаменований якимись активними діями на рівні зіткнення опозиції в особі Тимошенко і влади в особі Януковича, оскільки на сьогоднішній день вони – дві головні фігури на політичній авансцені України.
Тимошенко, звичайно, не можна відступати, тому що Турчинова все-таки треба заарештовувати, і це для неї – величезний удар. На ньому замкнуто багато грошей, партію, пресу, всякі інші структури. Крім того, він ще і харизматичний пастор – у даному разі у Тимошенко і Турчинова в наявності вже відома Україні схема Черновецький-Аделаджа, а, значить, крім прозорої діяльності, тут ще предостатньо різних тіньових моментів.

Загалом, Турчинова є за що заарештовувати. Те, що відбулося з газом, з цими 11 мільярдами, які перетворилися на 12 і 1, – це серйозна афера. І якщо коаліційний суд, а потім Верховний визнає рішення Шевченківського суду, що «Росукренерго» все-таки потрібно виплачувати, то, безумовно, Турчинову на білі рученьки наручники надягати доведеться, а Тимошенко повинна буде якось починати відповідати. Це одна колізія, яка дуже загострить ситуацію у новому політичному сезоні.

Друга – це, звичайно ж, місцеві вибори, оскільки зовсім скоро по всьому полю України почнеться передвиборча боротьба. Природно, будуть жорсткі сутички із застосуванням чорного і сірого піару, особливо серйозна бійка буде за великі міста типу Харкова, Одеси, Дніпропетровська, оскільки це, як не крути, багаті міста. Та і в Донецьку не так все просто.

Третя політична колізія – це Київ, де обов'язково треба проводити вибори мера і Київради, оскільки, по-перше, немає місцевої влади, немає влади громади, замість цього у корумпованій банці сидить купа тарантулів. І, по-друге, тому що прийнято новий закон. І тому як на новий закон можуть поширюватися рішення Конституційного Суду стосовно старого закону? Отже, у Києві, як і в Тернопільській облраді, де «свободівці», показали свою повну неспроможність – такої некомпетентності на менеджерському рівні країна ще не бачила. Вибори проводити потрібно.

Це політичні причини, які впливатимуть на загострення ситуації. Але є ще економічні – це підняття цін. Дуже скоро почнеться похолодання, люди почнуть платити за газ, і тут потрібно враховувати, що всі малі міста України (до 80 000 населення) мають приватні будинки та індивідуальне опалювання, плюс ще жителі мегаполісу, де тарифи теж пристойно підняли – одним словом, народ все це дуже підбадьорить.

Окрім цього, сумніваюся, що українців сильно порадує підвищення ціни на 30-40% на хліб, рослинне масло та інші продукти. На ту ж гречку, яка вже подорожчала до 13-15 грн за кг і зараз практично зникала з полиць магазинів. Зрозуміло, що це шок, люди пригадали радянські інстинкти і почали все змітати. І зрозуміло, що так робити не можна, та однак прогнози, на жаль, не дуже веселі.

25 авг. 2010 г.

Кредит МВФ лишь отсрочил украинский дефолт

Кредит МВФ лишь отсрочил украинский дефолт. Фактически, дефолт мог быть объявлен уже в июне. Но поскольку произошло значительное финансовое вливание – получен крупный кредит МВФ – то он оказался отсрочен. Однако улучшения экономического положения не произошло, и октябрь-ноябрь будут очень тяжелыми. Поэтому я считаю, что есть все основания говорить - дефолт уже на пороге.

Осенью экономические проблемы Украины могут обостриться. Можно спрогнозировать девальвацию гривны, и, впоследствии, государственный дефолт.

Необходимо сократить дефицит государственного бюджета, причем немедленно. Для этого надо сократить количество государственных служащих, сократить их зарплаты и все траты. Недопустимо, чтобы структура того же министерства юстиции в условиях кризиса тратила деньги на закупку дорогостоящих импортных автомобилей. Во-вторых, необходимо передать деньги и власть городам. Это то, что сделали Польша, Словакия, Чехия, и они сумели избежать негативных последствий кризиса. И третье, что необходимо сделать – снять ограничения для развития малого бизнеса и налоговое бремя, и ограничить прибыли и доходы кланово-олигархических групп. Ведь миллиардеры у нас за 2009-й - кризисный - год удвоили свои активы. Для таких групп нужно законодательно ограничить норму прибыли – максимум 10-15%. Если мы сделаем хотя бы это, тогда сможем избежать дефолта.

13 авг. 2010 г.

Міліція сьогоднi це практично сталiнсько-берiївський орган, НКВС

Нiхто чомусь не говорить нинi, що нововведення потребуватиме величезних витрат. Адже доведеться виготовити нові вивiски, бланки, печатки, форму i таке iнше. На це, за приблизними пiдрахунками, доведеться викласти щонайменше 200 мiльйонiв гривень iз державного бюджету. Безперечно, не бракує тих, хто хоче нажитися на цьому "перейменуваннi". Тим кланам, якi сьогоднi при владi, грошi перед мiсцевими виборами дуже потрiбнi...

Насправді треба не назву мiлiцiї змiнювати, а цілковито реформувати правоохороннi органи. Бо сьогоднi це практично сталiнсько-берiївський орган, НКВС. Зрозумiло, цього монстра зберiгати не можна. Нинiшня влада це розумiє, адже намагається належно виглядати перед захiдними країнами.

Тому, з одного боку, хоче зберегти цей репресивний карний орган, за допомогою якого розправляється зi всiма: полiтичною, фiнансовою, економiчною опозицiями. А з другого – намагається показати, що проводить реформи.

Тобто вирiшили зробити хитро, як i в Росiї: просто перейменувати мiлiцiю. Ще й придумали, мовляв, iз суспiльством обговоримо назву. Але насправдi не має значення, як ви назвете дракона, хоч повiсьте на ньому бирку "ягня". Це нiчого не змiнює. Як на мене, всi розмови про змiну назви мiлiцiї затiяли лише для того, щоб вiдвернути увагу суспiльства вiд карно-репресивної сутi цього органу...

Олег Соскін: Вимоги МВФ - катастрофа для економіки України

Чергова «доза» позичок ставить Україну на шлях, яким уже йшли країни Латинської Америки. «Треба враховувати, що вже сьогодні державний борг України практично наблизився до 50 відсотків ВВП України.

І це дуже небезпечно для нас — слабкої держави з економікою, що падає. Свого часу, в економічну скруту, кредити у МВФ брали країни Латинської Америки — Аргентина, Мексика, Венесуела. І нічим добрим це для них не закінчувалося — починалися соціальні заворушення, а криза лише загострювалася. А Єгипет, до речі, ще до сьогодні не може розрахуватися з цими кредитами. Фактично ми зараз стали на той самий шлях». До слова, нині наша держава стала другою країною у світі за розміром боргу перед МВФ. І віддавати ці кошти доведеться нам із вами.

У влади головне завдання: щоб люди не об’єдналися, щоб не зрозуміли, що їх грабують.

Газові «олігархи» стають «титанами»

Кабмін розпочав створення єдиного державного холдингу, який має об’єднати всі підприємства, що видобувають титанову руду, виплавляють і переробляють титан.

Нинішні процеси свідчать про те, що зрощення державної влади та великого бізнесу вийшло на новий етап.

Відбувається перехід до відкритого структурованого мафіозного суспільства. Одна з кланових груп, яка отримала владу в державі, узурпує вплив на основні галузі, використовуючи державний апарат. Діяльність «РосУкрЕнерго» не відповідає інтересам України, але Фірташ отримує великі повноваження лише тому, що спонсорував виборчу кампанію Янукович.

Така концентрація капіталу в титановій галузі не сприятиме її економічному розвиткові.

11 авг. 2010 г.

Решение Кабмина о повышении расходов на содержание госаппарата – наглый, неприкрытый цинизм

Решение Кабмина о повышении расходов на содержание госаппарата, похоже, напрямую связано с отпускной кампанией Президента. Сами понимаете: отдых. Крым, день рождения – все это требует столькоденег! Охрану вот еще увеличить пришлось… И на все это, конечно же, тратятся деньги налогоплательщиков.

Проблема в том, что власть имущие чувствуют себя абсолютно безнаказанными. Похоже, пока еще не сформировалось понимание, что Президент – не барин, который может распределять средства, не посоветовавшись с крепостными. Если уж на то пошло, то правительству стоит вспомнить: нынешнего Президента выбрали всего лишь около трети граждан, которые имеют право голоса… Уже не говорю о том, что у нас дефицит бюджета превышает все разумные пределы. Выделение таких средств на содержание чиновников – это уголовное преступление и со стороны Азарова, и со стороны Януковича.

Что же касается президентской администрации, то ее спокойно можно было бы сократить в раза три. Это, по сути, должно быть секретарское бюро, а не доходная кормушка. Вообще вся эта ситуация пропитана наглым, неприкрытым цинизмом.

6 авг. 2010 г.

В Україні можна очікувати "хлібних бунтів"

Ціни на хліб вже до жовтня піднімуться на 50%, а в Києві – на 70%. І стримати їх на “соціальні сорти" не вдасться.

У зв'язку з тим, що у світі спостерігається неврожай зерна, очікується, що світова ціна на пшеницю буде на рівні 300 дол. за тонну. Зараз вона вже піднялася більше 250 дол., навіть 275 доларів. Зрозуміло, якщо 300 доларів за тонну, плюс у нас також не такий вже багатий врожай, як це очікувалось, тому треба говорити, що вже зараз ціна на пшеницю піднялась на 12%. Світова ціна підніметься ще на 30-40%. А оскільки Україна - частина світового ринку, отже, подібна ситуація буде і в нас.

Хліб у середньому подорожчає мінімум на 50%. До жовтня він подорожчає десь мінімум на 50%. А ціна на "соціальні сорти" хліба в Києві має піднятися мінімум на 70%. І це треба очікувати десь до кінця вересня.

Не виключаю "хлібних бунтів", які стануть великим ударом по Партії регіонів та особисто по Президенту Віктору Януковичу та Прем’єр-міністру Миколі Азарову. Почнеться це десь у жовтні в Києві. Кияни перші відчують підняття цін, і "останньою краплею" стануть ціни на хліб.

Гіммлер і Берія ридали б від повноважень, даних податківцям Азаровим

Вважаю, що відкоректований проект Податкового кодексу не виконує головну мету системи податків. Цей документ по всій своїй суті хибний, тому що не виконує головну мету системи податків.

На мою думку, Україні взагалі не потрібний Податковий кодекс як такий. Ми – країна з перехідною економікою, а такі країни, з нествореною системою, взагалі не повинні приймати яких-небудь кодексів. А даний документ потрібно викинути в сміттєвий ящик і переходити до системи прямих податків.

Оскільки в Україні не встановилася система власності, йде процес формування вибору соціально-економічної моделі, проект Податкового кодексу по своїй суті є ворожим до середнього класу. Він направлений на посилення і зміцнення влади олігархів і розкол суспільства на два полюси – багатих і бідних, а між ними прошарок, що весь час зменшується, так званий, середній клас.

Новий проект Податкового кодексу абсолютно не сприяє розвитку середнього класу. Більш того, він зберігає ті ж самі податки, які за двадцять років незалежності в Україні повністю довели свою неспроможність. Зокрема, я говорю про податок ПДВ: як відомо, це корупційний податок, завдяки якому багато нинішніх олігархів і піднялися, – за рахунок хабарів і відкатів до 50%. Що цей податок неефективний, доводить і те, що держава навіть не в змозі його повертати експортерам.

Податок на прибуток підприємства – теж абсолютно неефективна ідея. Всі ті, хто хоче його мінімізувати, від нього просто ухиляються через якісь свої відпрацьовані схеми і офшори.

Податок для фізичних осіб по своїй суті теж не працює, оскільки не пропрацювала друга частина так званої моделі соціального навантаження населення, яке Податковим кодексом України навіть не розглядається.

Окремого розгляду в даному аспекті, безумовно, заслуговують і так звані збори. Сьогодні система зборів не працює, особливо у сфері експерта-імпорту. Хури з імпортним товаром стоять на кордонах, не маючи можливості в'їхати до України, і розвантажуються дрібними оптовиками, які потім завозять товар фактично як контрабанду.

Усі ці податки описуються в проекті Податкового кодексу і плюс даються величезні повноваження податковій поліції, яка по суті своїй не що інше як опричники.

Якби Гіммлеру і Берії свого часу дали такі ж повноваження, які сьогодні податковій адміністрації і поліцейським дають Тігіпко і Азаров, повірте, ці два монстри ридали б від радості.

5 авг. 2010 г.

А если бы Кучма остался на третий срок?

Он делал бы то, что сейчас делает Янукович. Работал бы над созданием единого союза Украина - Россия - Беларусь с подключением Казахастана. Но ему подобное сделать было бы легче, чем сейчас. Ведь сейчас уже практически 40 процентов населения ориентированы на вступление в НАТО - причем это наиболее активная и реальная часть населения. При Кучме ситуация выглядела совершенно иначе.

Со времен Петра I, и даже раньше, людям запоминается негатив последнего времени. А также - для контраста - старые добрые времена в прошлом. Конечно, в прошлом ты молод, здоров, тебе все по силам. Но не стоит слишком идеализировать. В действительности «старый добрый правитель» находится в основном в психологии Шариковых и Швондеров.